Tuesday 27 October 2015

Mengharapkan Keajaiban untuk uda.

Assalamualaikum,
Hari ni aku rasa macam semangat dan kekuatan aku bertebangan meniggalkan aku.Sungguh aku rasa sedih...syahdu bila fikirkan keadaan uda yang makin teruk.Ni la nasib aku jauh diseberang tambak.Bukan mudah untuk aku ulang -alik ke keampung nun di Kelantan, sedangkan aku menetap di singapura terikat dengan kerja..dengan persekolahan anak..

Nasib baik sekarang ni whatsapp group menghubungkan aku dan adik beradik.Segala perkembangan uda dikongsi...Ya allah, sembuhkan lah uda..bantu lah dia semoga dapat menanggung beban kesakitan ini.Bayangkan di saat korang call bercakap dengan mak korang dan tetiba dapat dengar suara uda meraung kesaitan..menagis-nangis.Allahurabbi..hati aku tidak seteguh karang dilautan..

Sekarang uda makin sakit, ditambah sesak nafas yang menyerang serta muntah-muntah. Jauhkan la dari sebarang kemungkinan yang tidak baik.Semoga sel kanser itu tidak merebak ke tempag lain.Siang malam mak dan adik aku berjaga..langsung tak rehat.Aku rasa amat bersalah..mana aku ketika ini??Maafkan kakak uda...kakak akan balik jenguk uda sekerap mungkin dan sama-sama bantu mak dan yang lain-lain jaga uda.Apa yang aku mampu lakukan dari sini hanya lah titipan doa..solat hajat dan bacaan yasin untuk kesembuhan uda.

Hari ahad nanti (1 November 2015) uda akan dibedah untuk kali kedua.Semua adik beradik aku yang lain akan pulang ke kampung tapi tidak bagi aku...sedihnya.insyaallah aku menyusul kemudian.Semenjak uda sakit hamper setiap 2 minggu sekali aku balik kampung, namun gaji aku juga tidak la sebesar menteri. Aku terpaksa rancangkan yang terbaik setiap perjalanan aku ke kampung. Aku perlu peruntukkan duit perjalanan dan juga tiket kapal terbang untuk ulang alik singapura ke kota bharu dan sebalik nya.Murahkan lah rezeki aku dan keluarga semoga dapat sama-sama menbantu antra satu sama lain.

Aku memohon doa dari semua..semoga urusan pembedahan uda dipermudahkan dan uda dapat kembali pulih seprti sediakala.

No comments:

Post a Comment