Thursday 22 October 2015

Family Time..jalan-jalan cari makan ^_^

Keadaan uda masih lagi sama dan kadang-kadang makin sakit. Hujung minggu lepas aku dan suami serta anak solehah aku balik kampung ziarah uda..semoga dengan kehadiran adik beradik disisi dapat bantu uda pulih dan kuat menghadapi kesakitan itu.Tapi aku rasa amat tak guna..aku xmampu nak jadi kuat depan uda.Setiap kali uda menangis meronta tahan sakit..aku pun akan menangis sama.Semoga Allah melindungi mu uda...Sabarlah, mungkin ada hikmahnya.

Balik dari kampung aku dan suami terus bekerja macam biasa..kadang2 kitorng macam tak cukup masa untuk berbual-bual..lepak-lepak bersama. Jadi cuti y lepas tu kitorng plan nk duduk rumah je lepak2..sekali ada urgent hal pulak kena keluar.Apa lagi..alang-alang dah keluar aku dan husbnd plan jalan2 ke Johor la.Ingat senang ke dari Singapore nk ke Johor semata2 nak lepak?haha..nk beratur kat CIQ tu bercinta la sangat..ramai orang.Kitaorng ke sana dengan bas je..senang.Turun CIQ Johor terus jalan kaki ke City Square.

Kitaorng sampi pun pagi lg..dalam pukul 10..perut dah mula lapar.Tp xbanyak makanan y best2 dah buka time ni.Aku dan suami macam biasa la..masuk Johor je mesti plan nk makan sedap-sedap.kat Singapore xd lasedap sgt..mahal pulak tu. opss!
Untuk hari ni aku dan suami memang aim nak mkn fish manhatten,sebb ada crab besar tu.hehe.Gigih la tunggu restaurant buka pukul 11..Sebb ni ha


Ni Alaska crab..marveloss! aku suka..suami aku memang gilakan crab ni.
 
Untuk si kecik kesayangn,kitorng just add on soup ..tapi sikit je dia rasa.Sebuk nak main-main. Mata asyik meliar je tengok kat luar, budak tengah panjang akal.Sabar je la.terbantut ummi ngn abi dia nak makan.Nasib la suami aku kasi layanan 1st class, crab ni semua dia y tolling keluarkan isi untuk aku makan.Expert katakana..memang ber skil habis makan ni :)
Aku memang suka makan soup panas-panas ni, pembuka selera.Sambil suap anak..masuk mulut mak.haha.Tp for sure la mulut mak lagi banyak kan.
Ni plak muka si cenonet y memang manja ngn bapak dia..jeles betul ummi.
 
Kemain lagi dia senyum simpul bila ngn abi dia..ala, tapi kejap je tu.Lpas tu ada je projek dia,jalan sana..jalan sini..pegang itu..pegang ini.Semua benda nak explore..Tak pe la anak..sel-sel otak tengah berhubung.Semoga menjadi bijak pandai untuk dunia dan akhirat..amiin.
Ok..ni pulak makanan yang aku order, kitaorng suka pilih makanan y berbeza then share each other.Selain dapat jimat, dapat rasa makanan y berbeza ini pun salah satu praktikal untuk ajar anak kesayangan aku how to share..dia selalu tengok kitaorng share makanan..minuman...semoga dia tak lokek.


Alhamdulillah sedap..si kecik ni pun makan.dia memang jenis suka nasi.Tambah pula nasi ni ada cmapur cheese/creamy diamemang suka la.Aku ngn suami pun xlarak nak habiskan ni..portion nya agak besar.lagi pun kitaorng dah melantak alska crab..memang kenyang la.
Last sekali ni gambar aku sebelum operasi makan-makan.hahaha

No comments:

Post a Comment